Styly hraní

Volné hraní | Miniquesty | Výpravy

Na DRAO funguje hra třemi způsoby – volným hraním, ve výpravách (questech) a v miniquestech. Všechny způsoby jsou propojeny a hrajete je s tou samou postavou; každý druh hraní ovlivňuje v menší či větší míře dění v Alagaësii. Účastnit se můžete toho druhu hraní, které vám vyhovuje, nebo můžete hrát všechny (navzájem se nekryjí – po skončení questu můžete hrát zase na Vroengardu a poté plynule přejít na miniquest apod.).
Popsat takto jednotlivé herní možnosti je náročné, ale nebojte se, po zorientování na fóru vám již bude vše naprosto jasné, případně vám poradí některý ze starších hráčů.

Volné hraní se odehrává v prostředí Vroengardu a Dračích hor. Hra zde není nijak korigována Vypravěčem a je zcela v režii hráčů, vyjma občasných „zásahů shůry“. Je nepsaným pravidlem, že ačkoliv příběh si zde tvoří hráči, nikdy se tu neobjevuje nějaká významná příběhová linie typu „přiletí nějaký ošklivák a zaútočí“, Vroengard je domovem jezdců a proto se zde řeší běžné věci – seznamování postav jezdců, trénink dovedností, čekání na dračí vejce, vyjížďky, hospodské zátahy, romantická rande u jezírek… Zkrátka vše, na co není čas v questech a miniquestech.
Řeší se zde prostě soukromý život a vývoj jednotlivých postav, stejně tak je zde i čas na vyřešení nejrůznějších „mezilidských vztahů“ a interních strastí a radostí řádů.
Děj se line v podstatě nekonečně, čas se zde řídí podle informací v bočním sloupci.

Miniquest je hra, kdy je příběh předem daný (resp. linie příběhu jsou načrtnuty – jde o obdobu herních „jeskyní“), má dějovou linii a je řízen aktuálním PJem (pánem jeskyně – pověřeným adminem či hráčem, který udává, co se děje, jaký je příběh, okolí, NPC postavy a podobně).
Miniquesty mají příběh, tedy nejdou do nekonečna jako ostatní herní sekce, které si žijí každý den nonstop – jakmile se dohraje miniquestový příběh, topic končí a uzamyká se, a postavy se vrací do běžného herního života. Do miniquestu je třeba se vedoucímu nahlásit nahlásit před jeho začátkem – pak se počet postav uzavře a teprve se začne hrát.
Miniquesty jsou určeny především pro nováčky, kteří ještě nesmí do velkých questů. Chápeme, že trávit dlouhou dobu nuděním se okolo chrámu, kdy je jedinou náplní vaší práce komunikace s ostatními, prostě není nic extra.
Tím, že budete hrát miniquesty, se rapidně zvýší vaše šance na získání dráčete. V Chrámu není mnohdy důvod, proč psát (= nic se neděje, vaše postava není zrovna potřeba), ale v miniquestu celý děj závisí na tom, aby všichni hráči odehráli svou odpověď na aktuální dění udávané adminem, čili vaše odpověď je naprosto rozhodující.
Na miniquestu může vaše postava získat zajímavé zkušenosti, předměty (jako je možné získat na velkých questech například meče Jezdců) Pro hráče, kteří si chtějí pořádně zahrát nějaký quest, jsou tu MQ, naopak pro ty, kteří nemůžou často psát (např. objeví se a pak zase odejdou, protože se jim nechce zrovna hrát a ví, že děj není zrovna závislý na jejich přítomnosti), nad hraním nechtějí moc přemýšlet a raději hrají ležérním způsobem, je tu běžné hraní v sekcích Vroengardu. Samozřejmě je tu zlatý střed a to účastnění se obou záležitostí.
Z questů si postava (podle kvality hraní) většinou odnese nové dovednosti a někdy také cenné předměty, v nebezpečných situacích ale může být i trvale zraněna. Vypravěčem a tvůrcem questu se může stát každý hráč po domluvě s vedením.

Výprava (neboli quest) má v sobě něco z obou dvou výše zmíněných stylů hraní. Nejjednodušeji ji můžeme popsat tak, že ji připodobníme k dětské hře „povídám, povídám pohádku“, kdy každý z účastníků řekne kousek příběhu, někdo jiný ho doplní a tak to jde pořád dokola.
Questy mívají nejdelší dobu trvání a účastnit by se jich měli jen ti hráči, kteří vědí, že mají dostatek času, protože quest se může táhnout delší dobu a stále vyžaduje relativně časté psaní příspěvků od zúčastněných hráčů.
Dějová linka je v něm načrtnuta zakladatelem questu, ale ten ho (až na drobné výjimky) už potom neřídí, děj tvoří sami hráči. Questy se často zabývají záležitostmi, které ovlivňují běh celé Alagaësie, a proto se po jejich návratu (= po ukončení výpravy) obvykle alespoň lehce změní politická nebo ekonomická situace ve hře.
Hrají se, stejně jako miniquesty, pouze v jednom tématu. Hráči účastnící se questů nebo miniquestů nesmí zároveň hrát ve volné hře.

Herní fórum

Partneři



Spousta informací je k přečtení přímo na novém fóru (odkaz vlevo), a to přímo ve sloupku vpravo v sekci Reálie.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich